miercuri, 12 decembrie 2012

Verbele modale la prezent


Verbele modale sunt verbe neregulate şi au forme speciale, care trebuiesc reţinute. Verbele neregulate le găsim şi aici Tabel verbe neregulate

 wollen - a vrea                   sollen-a trebui                      müssen-a trebui (neapărat)

ich will                                 ich soll                                ich muss
du willst                               du sollst                              du musst
er,sie,es will                         er,sie,es soll                        er,sie,es musst

wir wollen                           wir sollen                             wir müssen
ihr wollt                               ihr sollt                                ihr müsst
sie,Sie wollen                      sie,Sie sollen                       sie,Sie müssen


dürfen- a avea voie           können-a putea                    mögen - a plăcea

ich darf                                ich kann                              ich mag
du darfst                              du kannst                            du magst
er,sie, es darf                       er,sie,es kann                      er,sie,es mag

wir dürfen                           wir können                          wir mögen
ihr dürft                               ihr könnt                             ihr mögt
sie,Sie dürfen                      sie, Sie können                    sie,Sie mögen

! Într-o discuţie, pe wollen îl putem înlocui cu verbul möchten ca fiind o formă mai politicoasă de exprimare. 
Exemple: 
 Ich will ins Theater - eu vreau la teatru
Ich möchte ins Theater- mi-ar plăcea să merg a Theatru
Möchten Sie Tee trinken?- doriţi sa beţi un ceai?
Ich möchte ein Stück Kuchen. - aș dori o bucaţică de chec

Acest verb se comportă ca un verb modal, având următoarea formă la prezent:
ich möchte
du möchtest
er,sie,es möchte

wir möchten
ihr möchtet
sie,Sie möchten

!Verbul wollen în anumite  exprimări se traduce ca "Haide!"
ex:
Wollen wir heute Abend essen gehen! – Hai să mergem în seara asta să mâncăm (undeva, într-un local)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu